pet. Dec 2nd, 2022

Ženske, ki so v veselem pričakovanju, morajo v tem obdobju misliti na kopico stvari, med drugim tudi na to, katera je prepovedana hrana v nosečnosti. Čeprav je večina jedi ter pijač ustreznih, pa je kljub temu treba biti pozoren na nekatere, ki ne bodo ugodno vplivale na nas ali na plod, zato jih bomo bodisi uživali precej redkeje ali pa se jim v celoti izognili. Vse, kar popijemo ter pojemo, posredno namreč zaužije tudi naš otrok v trebuhu, zato je to najboljši čas, da uredimo naše prehranjevalne navade, če smo se prej večkrat prekršili. Od procesiranih živil do raznih surovih sestavin, v katerih bi utegnile biti bakterije, so denimo lahko nekateri izmed krivcev za naše slabo počutje ali celo resnejše negativne reakcije, ki lahko celo ogrozijo otroka. Nekaj primerov z opisi, kaj nosečnica ne sme jesti, je torej v nadaljevanju.

nosečnost2

Surova jajca

Surova ali manj toplotno obdelana jajca v kakršni koli obliki lahko vsebujejo zloglasno salmonelo. Razne doma pripravljene:

  • majoneze,
  • solatni prelivi,
  • omake,
  • domači sladoledi,
  • tiramisu ali mousse,
  • poširano, mehko kuhano ali rahlo umešano jajce itd.

jo lahko skrivajo, zato bodisi poskrbimo za dobro toplotno obdelavo ali se izognimo drugod pripravljenih tovrstnih jedi, če ne vemo, kako so bile pripravljene (še posebej če jih uživamo kje na obisku, dopustu, tržnicah ali v gostilnah). Industrijsko narejene ponavadi sicer vsebujejo pasterizirana jajca in je skrb glede tega lahko manjša, toda vseeno prej skrbno preberimo oznake.

nosečnost1

Premalo pečeno, surovo ali pocesirano meso

Tudi v tem primeru je premajhna toplotna obdelava na seznamu vprašanj, kaj nosečnica ne sme jesti, saj smo lahko izpostavljeni raznoraznim bakterijam ter parazitom, kot so E. Coli, listerija, toksoplazma in tako dalje. Biftek, pleskavice ali zrezki z manj pečeno sredico, pa tudi hrenovke, paštete in podobno meso, ki se lahko okuži med samo obdelavo, za nekaj časa odpišimo z našega jedilnika, saj imajo bakterije in paraziti lahko vpliv na otrokovo zdravje. Med drugim lahko povzročijo nevrološke motnje ali celo slepoto in epilepsijo ter druge bolezni.

dha in nosečnost

Nepasterizirano mleko in sir

Enako kot predhodno navedeno, se tudi pri mlečnih izdelkih soočamo z nevarnostjo bakterij. Nepasterizirano mleko ter kakršen koli sir iz njega, npr. brie, feta, siri s plesnijo oziroma modri siri itd. so živila, ki se jih ogibajmo, oziroma izberimo pasterizirane izdelke.

vpliv mlečnih izdelkov na nosečnost

Druga prepovedana hrana v nosečnosti

Doslej našteto nakazuje, da je karkoli nepasteriziranega ali premalo pečenega živalskega izvora lahko povzročitelj težav, čeprav je na primer tudi sveže stisnjen sadni sok lahko bakterijsko dovzeten. Nemalokrat tudi slišimo novice o odpoklicani zamrznjeni zelenjavi, ki je bila okužena, zato previdnost nikoli ni odveč. Sadje in zelenjavo vedno dobro operimo ter obdelajmo. In kaj nosečnica ne sme jesti še poleg naštetega? Pazite pri naslednjih jedeh in živilih:

nosečnost

  • jedi, ki vsebujejo kofein in alkohol (kofeina smemo zaužiti največ 200 mg na dan, alkoholu pa se je nasploh treba odreči);
  • suši, školjke in morski sadeži ter ribe, ki imajo veliko svinca;
  • sveži kalčki;
  • arašidi in drugi oreščki, na katere smo alergični;
  • nezrela papaja;
  • prevelike količine zelišč ter začimb ali njihovi posamični deli (npr. korenina sladkega korena ni primerna).

Poleg tega ne pretiravajmo s prehranskimi dodatki, še posebej s takimi z zelo visoko vsebnostjo vitaminov. Zlasti problematično je preveliko vitamina A, ki pa se izdatno nahaja tudi v živalskih jetrih ter jetrnih izdelkih. Jejmo polnovredno obroke z vlakninami, proteini in zdravimi maščobami, ni pa nam treba jesti za dva, kot včasih velja prepričanje. Nekoliko več kalorij ima smisel v drugem ter tretjem trimesečju, a ne več kot 350 oziroma 450 dodatnih kalorij, ki naj bodo kakovostne. Sladkor in malo hranljivi ogljikovi hidrati nam namreč povečujejo možnost za diabetes ter dvigujejo težo po nepotrebnem.

hrana v nosečnosti