čet. Jun 20th, 2024

Veslaška naprava omogoča eno najučinkovitejših vadbenih aktivnosti, združuje namreč kardiovaskularni trening s krepitvijo mišic, saj vključuje večji del mišic celotnega telesa. To pa ne pomeni izolacije posameznih mišičnih skupin, kar je le ena izmed mnogih prednosti te vadbe. Vključitev tovrstne vadbe v vašo dnevno vadbeno rutino pomeni do 50 odstotkov večjo porabo kalorij. Hkrati se krepijo skoraj vse mišice od ramen do meč, pri čemer se vzdržljivost znatno poveča. Več si preberite na naslovu: https://www.fitnesshop.si/trgovina/fitnes/kardio/veslaske-naprave/. Veslaška naprava aktivira 60 odstotkov mišic nog, 20 odstotkov trupa ter 10 odstotkov ramen in rok, kar predstavlja celostno krepitev celotnega telesa.

sobno kolo 2

Ključna vprašanja pred nakupom

Ko kupujete sobno kolo, je smiselno postaviti nekaj ključnih vprašanj. Ali ga želite za domačo uporabo, rehabilitacijo ali intenziven kolesarski trening? Sedeče sobno kolo v vašem domu predstavlja tradicionalno izbiro. Primerno je za širok spekter uporabnikov. Obstajajo klasični in dirkalni modeli, slednji so namenjeni bolj dinamičnim treningom. Dirkalni modeli ali indoor cycle so nova generacija trenažerjev, podobnih tistim v fitnesih. Primerni so za tiste, ki želijo doživeti intenzivnejše izkušnje treninga. Kljub višji ceni so idealna izbira za ljubitelje spinninga in dinamičnih vadbenih rutin.

sobno kolo

Učinkovitost v primerjavi s tekom na tekalni stezi

V primerjavi s tekom na tekalni stezi, kjer je poudarek predvsem na delu nog, veslaška naprava enakomerno razporedi napor med zgornji in spodnji del trupa. Veslaška naprava tako postane odlično orodje za učinkovito izgubo telesne teže. Vadba aktivira trebušne mišice pri vsakem potegu, kar prispeva k razvoju močnih in toniranih trebušnih mišic. To je odlična priložnost za gradnjo trdnega jedra. Z vsakim potegom in nagnjenjem telesa nazaj pri veslanju, se aktivirajo mišice ramen, rok in hrbta, kar vodi do povečanja tonusa mišic zadnje lože, kvadrov in meč. Vadba predstavlja eno redkih aerobnih aktivnosti, ki ne le povečuje srčni utrip, temveč obenem tudi krepi mišice rok.

Celostna vadba za telo

Stacionarno sobno kolo s premičnimi ročicami omogoča vadbo celotnega telesa. Poznavanje lastnih želja je ključno pred začetkom primerjave različnih modelov. Sedeče sobno kolo nudi udobje, medtem ko pokončni modeli omogočajo občutek kolesarjenja na prostem. Razmislite o svojih preferencah, preden se odločite za nakup. Ležeči modeli so med najbolj priljubljenimi na trgu, z značilnimi sedeži, ki spominjajo na stole. Ti modeli postavijo telo v pol ležeč položaj, kar omogoča udobnejše treninge, še posebej pri daljših treningih. Ponujajo tudi ledveno oporo.

veslaška naprava

Pravilno gibanje pri vadbi

Veslaška naprava zahteva gladko, tekoče in neprekinjeno izvajanje. Ključno merilo uspešnosti je število potegov na minuto, ki bi moralo za večino vadb znašati med 22 in 26 potegi na minuto. S pridobivanjem izkušenj lahko to število prilagajate glede na želeno intenzivnost vadbe. Pri začetni fazi giba so kolena pod kotom 90 stopinj, hrbet je vzravnan, roke pa visoko iztegnjene naprej. Druga faza se začne z močnim odrinom nog in rahlim nagibanjem trupa nazaj. Ko je trup nagnjen pod kotom 45 stopinj, ročaj potegnete k prsim ali trebuhu in dvignete komolce. V zadnjem delu giba, kjer je hrbet vzravnan nazaj pod kotom približno 100 stopinj, gre glava nazaj, komolci so ob telesu in ročaj tik pod prsmi. V zadnji fazi se roke sprostijo, trup se izravna, kolena se upognejo, in sledi nežen povratek v začetni položaj.

veslaška naprava 1

Cenovni razredi

Pri izbiri je pomembno upoštevati proračun. Razdelitev glede na ceno zajema tri razrede: sobno kolo do 300 €, nad 300 € in razred nad 1000€. V najnižjem razredu so modeli z vztrajniki do 8 kg, večinoma brez magnetne zavore. Primerni so za rekreativne starejše uporabnike ali tiste, ki si želijo okrevati po poškodbi ali operaciji. V drugem razredu so modeli primerni za tiste, ki pristopajo bolj resno k treningu in želijo stopnjevati svojo formo. Ti modeli imajo zadostno vztrajnost za dolgotrajno uporabo. Tretji razred vključuje modele z nosilnostjo 180 kg ali dirkalno sobno kolo s simulacijo tras na zaslonu. Nova linija modelov prinaša moderno oblikovanje.

Izboljšanje tehnike z vadbo zaporedja

Eden najboljših načinov za izboljšanje tehnike je začeti vsako sejo z dvema ali tremi minutami pravilnega izvajanja zaporedja. To ne le izpopolni tehniko giba, temveč tudi zagotavlja učinkovito ogrevanje pred glavno vadbo. Veslaška naprava omogoča odlično vadbo za celotno telo, saj prispeva k izgradnji, toniranju mišic, izboljšanju delovanja srca in ožilja ter povečanju vzdržljivosti. Ta celostni pristop omogoča učinkovit trening več mišičnih skupin hkrati. Veslaška naprava se priporoča za tiste, ki želijo izgubiti telesno težo, ne da bi pri tem tvegali zdravje sklepov. Kot vadba z navzkrižnim učinkom omogoča raznolikost in dopolnitev treninga, pri čemer ne obremenjuje prekomerno sklepov, kar je še posebej pomembno pri izgubi telesne teže.

veslaška naprava 2

Izboljšanje kardiovaskularnega zdravja

Sobno kolo v vašem domu nudi odlično kardiovaskularno vadba, saj redno obračanje pedal krepi srčno mišico, zmanjšuje krvni tlak in izboljšuje pretok krvi. Te koristi prispevajo k splošnemu zdravju srca in ožilja. Gre za učinkovit način krepitev različnih skupin mišic, vključno s kvadricepsi, stegenskimi mišicami, zadnjico in meči. To je optimalen način oblikovanja mišic brez velikega tveganja za morebitne poškodbe. Možno je prilagajanje intenzivnosti vadbe glede na posameznikove potrebe, ne glede na to, ali ste začetnik ali izkušen kolesar. S tem lahko postopoma povečujete intenzivnost, ko se izboljšuje vaša telesna pripravljenost.